آمریکا عامل بیماری‌زای مصنوعی کرونارا درآزمایشگاه تولید کرده
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آمریکا عامل بیماری‌زای مصنوعی کرونارا درآزمایشگاه تولید کرده
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از آناتولی، روسیه مدعی است آمریکا عامل بیماری‌زای مصنوعی ویروس کرونا را تولید کرده است. روز شنبه «ایگور کریلوف»، از مقامات نظامی ارشد روسیه مدعی شد که ایالات متحده یک پاتوژن مصنوعی کروناویروس مبتنی بر سویه اومیکرون و نوع اصلی ووهان تولید کرده است.
وی افزود: «ویروس اصلاح‌شده‌ای که آمریکایی‌ها به دست آوردند، ۸۰ درصد از حیوانات نمونه آزمایشگاهی را آلوده و باعث علائم عصبی غیرطبیعی و آسیب قابل توجه ریوی شد».
ایگور کریلوف، که ریاست نیروهای حفاظت از تشعشعات شیمیایی و بیولوژیک نیروهای مسلح روسیه را برعهده دارد، در یک کنفرانس خبری گفت: «ویروس اصلاح شده توسط دانشگاه بوستون ساخته شده است.»
وی افزود: «ایالات متحده به فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی خود در کشورهای ثالث ادامه می‌دهد و به دلیل خطر بالای این گونه فعالیت‌ها، انجام آزمایش‌ها را در خارج از مرزهای خودش ترجیح می‌دهد.»
وی گفت که روسیه در نشست آتی کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی خواستار ایجاد یک مکانیسم مؤثر برای نظارت بر چنین فعالیت‌هایی خواهد شد.
کمتر از دو ماه پیش نیز، «کنستانتین ورونتسوف»، نماینده هیأت روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که تعدادی از کشورهای مجمع به رهبری روسیه و چین خواستار فعالسازی ماده ۶ کنوانسیون تسلیحات بیولوژیک به دلیل فعالیت‌های آمریکا هستند. این دیپلمات روس گفت: «به منظور حل و فصل وضعیت کنونی، بلاروس، ونزوئلا، زیمبابوه، چین، کوبا، نیکاراگوئه، سوریه و روسیه خواستار بکارگیری تمام امکانات موجود در چارچوب کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیک و سمی از جمله سازوکار ماده ۶ این توافق هستند.»
به گفته ورونتسوف در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سوال‌ها درباره اقدامات ایالات متحده آمریکا در اوکراین همچنان پابرجاست. وی افزود: ما اعلام می‌کنیم که سوالات درباره فعالیت‌های نظامی بیولوژیک ایالات متحده در چارچوب آزمایشگاه‌های بیولوژیک در خاک اوکراین همچنان باقی است. ما به پاسخ‌های جامعی برای رفع شک و تردید درباره این فعالیت‌ها دست نیافته ایم.
ماده ۶ کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سمی می‌گوید که هر کشور عضو کنوانسیون که متوجه شود کشوری تعهدات ناشی از مفاد کنوانسیون را نقض می‌کند می‌تواند به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.
همچنین «ایگور کریلوف»، رئیس نیروهای حفاظت از تشعشعات شیمیایی و بیولوژیک نیروهای مسلح روسیه گفته بود که شبکه ای متشکل از بیش از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیک در خاک اوکراین تشکیل شده است که برای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) کار می‌کنند. به گفته وی، پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، هرآنچه مربوط به برنامه بیولوژیک نظامی آمریکا بود از اوکراین محو شد. امیدوارم از خبر آمریکا عامل بیماری‌زای مصنوعی کرونارا درآزمایشگاه تولید کرده
است
راضی بوده باشید.

آمریکا عامل بیماری‌زای مصنوعی کرونارا درآزمایشگاه تولید کرده
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۷ ۰۲:۳۸:۲۰