آمریکا از کشته شدن ۲ سرکرده داعش در سوریه خبر داد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آمریکا از کشته شدن ۲ سرکرده داعش در سوریه خبر داد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از الجزیره، فرماندهی مرکزی آمریکا از کشته شدن یک سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله هوایی به سوریه خبر داد.
بر اساس این گزارش، فرماندهی مرکزی آمریکا به الجزیره گفت که در این حمله هوایی که در شمال سوریه به اجرا درآمد ابومعاذ القحطانی مسئول امور زندانیان داعش کشته شد.
این فرماندهی افزود که در حمله هوایی که در شمال سوریه به اجرا گذاشته شد معاون سرکرده داعش در سوریه کشته شد.
فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین از اجرای عملیات ویژه ای در شمال شرقی سوریه خبر داد که به کشته شدن «رکان الشمان» یکی دیگر از سرکردگان گروه تروریستی داعش منجر گردید.
این فرماندهی در عین حال مدعی شد که طی این عملیات هیچ آسیبی به غیرنظامیان وارد نشده و هیچکدام از نظامیان آمریکایی هم صدمه ای ندیدند.
دولت سوریه بارها تاکید کرده است که نظامیان آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.
سرقت نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در حالی شدت یافته است که در پی تحولات اخیر روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به عنوان صادر کننده عمده نفت و انرژی در جهان، بازار جهانی نفت تحت تأثیر قرار گرفته است و بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافته است.
نیروهای آمریکایی و متحدانش در سپتامبر ۲۰۱۴ در قالب ائتلاف ضد تروریسم و به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شدند، اما با وجود شکست داعش همچنان چند سالی است که نیروهای آمریکایی از سوریه خارج نشده اند. این در حالی است که آمریکا بدون دعوت و درخواست دولت دمشق نیروهای خود را به سوریه گسیل کرده و لذا دولت سوریه این حضور را متجاوزانه و غیرمشروع می‌داند. امیدوارم از خبر آمریکا از کشته شدن ۲ سرکرده داعش در سوریه خبر داد راضی بوده باشید.

آمریکا از کشته شدن ۲ سرکرده داعش در سوریه خبر داد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۷ ۰۲:۳۸:۵۵