آمریکا ادعاها علیه ایران را تکرار کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آمریکا ادعاها علیه ایران را تکرار کرد بر اساس این گزارش، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی ادعا کرد که اگر ایران همچنان مواضعی که برای واشنگتن و متحدان اروپایی آن و اعضای برجام قابل قبول نیست اتخاذ نماید آمریکا وضعیت فعلی اجرای سختگیرانه تحریم ها را ادامه خواهد داد.
بر اساس این گزارش، «ویدنت پاتل» بدون اشاره به خروج یکجانبه واشنگتن از برجام و سنگ اندازی در مسیر دسترسی به توافق مجدد، مدعی شد: موضع ما کاملاً مشخص است. اگر ایران مواضعی اتخاذ نماید که برای ما و دیگر اعضای برجام قابل پذیرش نباشد مسیر فعلی یعنی اجرای سرسختانه تحریم ها ادامه خواهد یافت و انزوای بین المللی ایران تشدید می شود. در نهایت انتخاب با خود آنهاست.
این در حالی است که «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات رفع تحریم‌ها در گفت‌وگو با رادیو «ان‌پی‌آر» درباره تضمین این کشور برای عدم خروج دوباره از توافق احتمالی گفت: ما نمی‌توانیم رفتار رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را کنترل کنیم.
وی دراین‌باره مدعی شد: از همان روز اول آغاز گفت‌وگوهای غیرمستقیم در مارس ۲۰۲۱، ما به آنها (ایران) گفتیم که نمی‌توانیم آنچه که رئیس‌جمهوری بعدی انجام می‌دهد، را کنترل کنیم…توافق این بود، بنابراین اگر این چیزی است که ایران بر آن اصرار دارد، گفت‌وگو فایده‌ای ندارد.
رابرت مالی در ادامه سیاست دولت این کشور برای مقصرجلوه‌دادن ایران در به نتیجه‌رسیدن توافق مدعی شد: در ماه مارس توافقی روی میز بود… و همه طرف‌های برجام با آن موافق بودند. سپس در طول تابستان. بعد دوباره ماه آگوست. و هر بار ایران برخی درخواست‌ها و مطالبات جدیدی مطرح می‌کرد که بیشتر اوقات یا مطالباتی غیرواقعی بودند یا خارج از توافق هسته‌ای.
با تجربه خروج دولت پیشین آمریکا از برجام، ارائه تضمین عدم خروج دوباره از توافق احتمالی، راستی‌آزمایی رفع موثر تحریم‌ها و رفع ادعاهای پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مهمترین خواسته‌ها و مطالبات ایران در مذاکرات رفع تحریم‌هاست. امیدوارم از خبر آمریکا ادعاها علیه ایران را تکرار کرد راضی بوده باشید.

آمریکا ادعاها علیه ایران را تکرار کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۸ ۰۲:۳۸:۳۸