آمادگی سرمایه گذاران اروپایی برای گلخانه سازی در
مازندران

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آمادگی سرمایه گذاران اروپایی برای گلخانه سازی در
مازندران
به گزارش خبرنگار سایت احکام، سید محمود حسینی پور پنجشنبه شب در نشست فعالان بخش کشاورزی با وزیر جهاد کشاورزی با اظهار اینکه سهم بخش کشاورزی در رشد اقتصادی استان ۷.۸ درصد است، گفت: سیاستگذاری در این بخش طراحی شده است.
وی با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری و تلاش برای ارتقای بهره وری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان با توجه به شعار سال مدنظر است، گفت: در پشتیبانی از این موضوع برای مولد سازی دارایی‌ها به بخش کشاورزی برنامه داریم.
وی میزان تولید سالانه کشاورزی استان را ۷.۵ میلیون تن ذکر کرد و افزود: صادرات محور کردن محصولات کشاورزی برای تجاری سازی آن در دستور کار است و ساخت چهار پایانه صادراتی از طرح‌ها به شمار می‌رود.
حسینی پور پایانه صادراتی روماک را از فعال‌ترین پایانه‌های استان برشمرد و گفت: این پایانه توانست تفاهمنامه هایی را با کشورهای هدف صادراتی داشته باشد و بزرگترین پایانه صادراتی شیلاتی و خاویاری نیز در دست اقدام است.
وی بزرگترین پایانه گل وگیاه غرب استان را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: پایانه برنج نیز از دیگر پایانه‌های فعال در استان به شمار می‌رود و این پایانه در صادراتی کردن محصولات کشاورزی در حال تلاش هستند.
استاندار مازندران زراعت چوب را از کالاهای استراتژیک برشمرد و گفت: امسال ۷۰ درصد کاغذ کتاب‌های درسی برای اولین بار در مازندران انجام شد.
حسینی پور یکی از نیازمندی‌های کشورهای هدف را محصولات شیلاتی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱۵ هزار تن محصولات شیلاتی در استان تولید می‌شود و مرکز تکثیر ماهیان کلاردشت از مهمترین مراکز محسوب می‌شود.
وی اصلاح بذر در حوزه زراعت را لازم و ضروری برشمرد و گفت: در سال جاری به واسطه توزیع بذرهای اصلاح شده شاهد رشد تولید برنج و گندم در استان بودیم و با توجه به سیاست گذاری صورت گرفته، ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای در استان احساس می‌شود و مجوزهای خوبی در استان صادر شد و کشورهای اروپایی آمادگی سرمایه گذاری در این بخش را دارند.
استاندار مازندران گل وگیاه زینتی را از جمله تولیدات مهم استان بیان کرد و گفت: مازندران می‌تواند هاب صادراتی گل وگیاه در منطقه و بین کشورهای سی آی اس تبدیل شود.
حسینی پور زهکشی اراضی کشاورزی را از نیازهای استان مازندران بیان کرد و گفت: اجرای این طرح می‌تواند تولیدات کشاورزی را تا چهار برابر رشد دهد.
وی وجود ۹۰۰ آب بندان را از ظرفیت‌های استان ذکر کرد و لایروبی آن را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد و طرح فعال کردن اقتصاد روستا در ۵۰۰ روستای استان هدفگذاری شده است.
استاندار مازندران تولید مرکبات را ۲.۷ میلیون تن و کیوی را ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: صادرات این محصولات به چین و روسیه در دستور کار قرار دارد و مازندران اولین استان برای ورود به بازارهای چین معرفی شده است. امیدوارم از خبر آمادگی سرمایه گذاران اروپایی برای گلخانه سازی در
مازندران
راضی بوده باشید.

آمادگی سرمایه گذاران اروپایی برای گلخانه سازی در
مازندران  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۱ ۰۲:۳۹:۴۵