آماده باش ۲۴ ساعته دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آماده باش ۲۴ ساعته دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از یونهاپ، دفتر ریاست جمهور کره جنوبی از روز یکشنبه در وضعیت اضطراری قرار گرفت چرا که به گفته آن پیش بینی می‌شود کره شمالی بزودی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد.
بر اساس این گزارش، یک مقام مسئول در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در گفتگوی تلفنی با یونهاپ گفت: با توجه به امکان انجام اقدامات تحریک آمیز نظامی از سوی کره شمالی در هر وقت چه این اقدامات آزمایش هسته‌ای یا شلیک موشک باشد دفتر ریاست جمهوری در وضعیت آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارد.
منابع کره جنوبی همچنین گفتند که «یون سوک یول» رئیس جمهور این کشور طی تعطیلات آخر هفته دستور کار رسمی ندارد اما گزارشات در خصوص تحرکات و اقدامات نظامی کره شمالی را مستقیماً دریافت می‌کند.
کره شمالی از ابتدای سال میلادی جاری بیش از ۲۰ آزمایش موشکی را انجام داده است.
پنتاگون به تازگی مدعی شد که کره شمالی در حال آماده شدن برای یک آزمایش هسته‌ای واقعی است. کره شمالی آخرین بار در سال ۲۰۱۷ بمب هسته‌ای را در سایت پونگی- ری آزمایش کرده بود. با این حال تونل‌های منتهی به تأسیسات زیرزمینی کره شمالی در سال ۲۰۱۸ در جریان مذاکرات صلح آمریکا و کره شمالی که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ برگزار شد، منفجر گردید، اما کارشناسان گفته اند که این تأسیسات دوباره قابلیت بازسازی و ساخت را خواهند داشت.
کره شمالی اصرار دارد که رزمایش‌های موشکی اش، آزمایشی برای «تثبیت قابلیت بازدارندگی جنگ و ضدحمله هسته‌ای» و در پاسخ به ادامه مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن برگزار شده است. امیدوارم از خبر آماده باش ۲۴ ساعته دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی راضی بوده باشید.

آماده باش ۲۴ ساعته دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۷ ۰۲:۴۰:۲۹