آلمان می خواهد ضامن امنیت اروپا باشد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آلمان می خواهد ضامن امنیت اروپا باشد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از آناتولی، «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان روز دوشنبه گفت که آلمان در حال انجام اقداماتی برای تبدیل شدن به کشور تضمین کننده امنیت اروپاست.
شولتز در مقاله‌ای که برای مجله فارین افرز نوشت، اهداف اصلی استراتژی امنیتی جدید آلمان را بیان کرد و گفت: جنگ روسیه علیه اوکراین نقطه عطفی برای اروپا بوده و به تغییر بزرگی در سیاست امنیتی آلمان منجر شده است.
وی گفت: آلمانی‌ها قصد دارند ضامن امنیت اروپا شوند و متحدان ما نیز از ما چنین انتظاری دارند.
به گفته صدراعظم آلمان، نقش مهم آلمان در این لحظه این است که به عنوان یکی از تأمین کنندگان اصلی امنیت در اروپا با سرمایه گذاری در ارتش، تقویت صنایع دفاعی اروپا، تقویت حضور نظامی خود در جناح شرقی ناتو و آموزش و تجهیز نیروهای مسلح اوکراین گام بردارد.
شولتز همچنین «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه را به نقض قوانین بین المللی و درهم شکستن معماری صلح اروپایی و بین المللی که ساخت آن دهه‌ها طول کشید، متهم کرد و گفت: «روسیه به عنوان یک قدرت امپریالیستی، اکنون به دنبال ترسیم مجدد مرزها با زور و تقسیم جهان به بلوک‌ها و حوزه‌های نفوذ است.»
وی افزود: جهان نباید به پوتین اجازه دهد راهش را برای اهدافش در پیش بگیرد، بکه باید جلوی امپریالیسم روسیه گرفته شود.
شولتز تاکید کرد که یک توافقنامه صلح باید به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد و از توانایی کیف برای دفاع از خود در آینده محافظت کند.
صدراعظم آلمان گفت: در هماهنگی با شرکای خود، آلمان آماده است تا به ترتیباتی برای حفظ امنیت اوکراین به عنوان بخشی از توافق صلح بالقوه پس از جنگ دست یابد.
شولتز با اشاره به مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژژیا که در ماه سپتامبر پوتین آنها را به سرزمین اصلی روسیه ملحق کرد، گفت: «اما ما الحاق غیرقانونی خاک اوکراین را که با برگزاری همه پرسی‌های ساختگی صورت گرفت، نمی‌پذیریم.»
این در حالی است که پیشتر، «سارا واگن‌کنشت»، سیاستمدار حزب چپ آلمان، ضمن درخواست پایان تحریم‌های ضدروسیه، خواستار استعفای معاون صدراعظم آلمان شده بود، زیرا به گفته وی، دولت کنونی آلمان به خاطر ورود به جنگ اقتصادی با روسیه، «احمق‌ترین» دولت اروپا است. واگن‌کنشت جنگ جاری در اوکراین را «جنایت» توصیف کرد و گفت که تحریم‌های ضدروسیه، برای کشور آلمان «مرگبار» است.
وی افزود: باتوجه به اینکه بهای انرژی از کنترل خارج شده است، اقتصاد آلمان به‌زودی به ته‌مانده‌ای از روزهای خوب گذشته بدل خواهد شد.
واگن‌کنشت که نماینده مجلس آلمان نیز محسوب می‌شود، در ادامه خواستار استعفای رابرت هابک، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان شد و تاکید کرد: ما واقعاً احمق‌ترین دولت اروپا را داریم. ایده تنبیه (ولادیمیر) پوتین با فقیر کردن میلیون‌ها خانواده آلمانی و ویران کردن صنعت ما، در حالی‌که گازپروم درآمدهای بی‌سابقه‌ای به جیب می‌زند! این دیگر چه ایده احمقانه‌ای است؟ امیدوارم از خبر آلمان می خواهد ضامن امنیت اروپا باشد راضی بوده باشید.

آلمان می خواهد ضامن امنیت اروپا باشد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۶ ۰۲:۳۶:۵۷