آلمان خواستار جلوگیری از تقابل مستقیم روسیه و ناتو
شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آلمان خواستار جلوگیری از تقابل مستقیم روسیه و ناتو
شد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از اسپوتنیک، «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان روز شنبه خواستار جلوگیری از تقابل مستقیم روسیه و ناتو شد و گفت: باید از تبدیل شدن درگیری بین مسکو و کیف به رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو جلوگیری کرد.
شولز در پاسخ به سوال مربوطه به روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» گفت: فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد، اما حداقل باید در برابر خطر هوشیار باشیم.
صدراعظم آلمان تاکید کرد که در چنین شرایط خطرناکی باید از هرگونه حرکت سهل انگارانه پرهیز شود و این وضعیت نباید منجر به درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو شود.
در عین حال، شولتز همچنین بر حمایت آلمان از اوکراین تاکید کرد و گفت که کشورش از نظر حمایت مالی، بشردوستانه و همچنین تأمین تسلیحات پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد. صدراعظم آلمان در این ارتباط خاطرنشان کرد که برلین توپخانه و توپ‌های ضد هوایی و همچنین سیستم‌های دفاع هوایی IRIS-T را به کی یف می‌دهد که حتی نیروهای مسلح آلمان نیز از آنها بی بهره هستند.
شولز اظهارات متعددی را بیان کرد و اطمینان داد که برلین تا زمانی که لازم باشد به اوکراین تسلیحات می‌دهد. در ماه اکتبر نیز «کریستین لامبرشت»، وزیر دفاع آلمان گفته بود که یکی از چهار سامانه پدافند هوایی IRIS-T که به اوکراین وعده داده شده بود، قبلاً تحویل داده شده است، در حالی که سه سامانه باقی مانده در سال ۲۰۲۳ به اوکراین داده خواهند شد. به گفته اشپیگل، چهار سامانه IRIS-T بیش از ۵۰۰ میلیون یورو قیمت دارد.
شولتز پیش از این گفته بود که شرکای اروپایی آلمان، ۱۰۰ تانک به اوکراین تحویل خواهند داد و برلین نیز در حمایت از کی‌یف تا هر زمانی که جنگ ادامه داشته باشد، سستی نخواهد کرد. وی بدون اشاره به سرازیر شدن انبوهی از تسلیحات مرگبار به سوی اوکراین در تقابل غرب با مسکو، مدعی شده بود که «جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین بخشی از یک جنگ صلیبی علیه غرب است.»
روسیه بارها غرب را به دلیل ارسال تسلیحات به ارزش میلیاردها دلار به اوکراین محکوم کرده و خاطرنشان کرده است که این اقدام در آتش جنگ می دمد و فقط باعث خواهد شد که درگیری طولانی شود. مسکو هشدار داده است که هر محموله‌ای که حاوی سلاح برای اوکراین باشد، هدف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه خواهد بود.
از همان روزهای آغازین جنگ روسیه و اوکراین، بسیاری از مقامات و تحلیلگران سیاسی خطر جنگ هسته‌ای را محتمل می‌دانستند. پس از گذشت ماه‌ها از این بحران و فرسایشی شدن نبرد که تهدیدات «ولادیمیر پوتین» مبنی بر استفاده از سلاح هسته‌ای نیز افزایش یافته، رسانه‌ها و فعالان سیاسی این تهدید را جدی تر ارزیابی می‌کنند و توجهی ویژه به آن دارند. امیدوارم از خبر آلمان خواستار جلوگیری از تقابل مستقیم روسیه و ناتو
شد
راضی بوده باشید.

آلمان خواستار جلوگیری از تقابل مستقیم روسیه و ناتو
شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۳ ۰۲:۴۷:۲۹