آغاز فصل جدید لیگ برتر بسکتبال بدون فینالیست‌ها و
نامداران

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آغاز فصل جدید لیگ برتر بسکتبال بدون فینالیست‌ها و
نامداران
به گزارش خبرنگار سایت احکام، به فاصله پنج ماه از بسته شدن پرونده فصل گذشته مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور، فصل جدید این رقابت ها از امروز پنجشنبه آغاز می شود. این فصل از مسابقات در شرایطی برگزار می شود که از حیث چگونگی پیگیری رقابت ها متفاوت از دو فصل گذشته است.
دو فصل گذشته مسابقات باشگاهی بسکتبال به خاطر بالا بودن تعداد تیم های شرکت کننده (۱۶ تیم) در دو گروه آغاز شد ضمن اینکه به خاطر رعایت پروتکل‌های کرونایی دیدارها به صورت متمرکز در تهران پیگیری شد. این فصل از مسابقات اما همچون گذشته های دورتر در یک گروه و به میزبانی رفت و برگشت ۱۲ تیم شرکت کننده برگزار می شود ضمن اینکه تماشاگران می توانند از ابتدای مرحله مقدماتی تماشاگر رقابت ها در سالن شهر خود باشند. 
۱۲ تیم حاضر در لیگ برتر بسکتبال 
شهرداری گرگان، آویژه صنعت خراسان، سایت احکامام تهران، رعد پدافند ایران، توفارقان تبریز، ذوب آهن اصفهان، نبوغ اراک، نفت آبادان، صنایع هرمزگان، مس کرمان، مس رفسنجان و کاله آمل ۱۲ تیمی هستند که در فهرست این فصل از مسابقات حضور دارند.
در این میان توفارقان تبریز و نبوغ اراک تیم های تازه وارد لیگ برتر به حساب می آیند که باید شانه به شانه با تجربه های این رقابت ها قرار بگیرند و از رقابت با آنها مجوز بقا در این لیگ برتر را بگیرند. 

جالی خالی نامداران 
این فصل از مسابقات در حالی آغاز می شود که جای خالی مربیانی مانند سایت احکامان شاهین طبع و مصطفی هاشمی کاملا مشهود است، مربیانی که در بیشتر ادوار مسابقات باشگاهی بسکتبال صاحب تیم بودند و اتفاقا رقابت رو در رو شاگردان آنها نقطه عطف دیدارها در آن هفته به حساب می آمد. سایت احکامان شاهین طبع که هدایت تیم ملی بسکتبال را در جام جهانی ۲۰۱۹ چین و المپیک ۲۰۲۰ توکیو بر عهده داشت سال گذشته با شیمیدر به عنوان سوم لیگ برتر دست یافت. تیمی که مسئولانش در فاصله میان اتمام فصل گذشته و آغاز فصل جدید مسابقات تصمیم به انحلال و لغو فعالیت گرفتند. شاید همین مسئله بی تاثیر نبود در اینکه سایت احکامان شاهین طبع عازم قطر شود و به عنوان اولین «سرمربی» لژیونر در لیگ این کشور مشغول به کار شود. 
مصطفی هاشمی هم که تا همین چند ماه پیش در راس تیم ملی بسکتبال قرار داشت از غایبان لیگ امسال به حساب می آید. او قهرمانی های زیادی را با تیم های مختلف و به خصوص سایت احکامام در لیگ برتر به دست آورده است اما سال گذشته با همین تیم از گردونه مسابقات کنار رفت قبل از اینکه به مرحله نیمه نهایی برسد. 
از میان بازیکنان اما تکلیف بیشتر آنها برای این فصل مسابقات مشخص شده است. البته هستند نفراتی مانند نوید رضایی فر که همچنان بدون تیم است. او اتفاقا در المپیک توکیو هم حضور داشت و اتفاقا مقابل آمریکا هم عملکرد قابل توجهی داشت. رضایی در قهرمانی دو سال پیش شهرداری گرگان و عملکرد فصل گذشته شیمیدر هم نقش موثری داشت با این حال هنوز جذب هیچ تیمی نشده است. 
آغاز لیگ در غیاب فینالیست ها
قرار بود فصل جدید مسابقات باشگاهی بسکتبال با حضور کامل هر ۱۲ تیم و رقابت همه آنها در هفته نخست آغاز شود اما به خاطر شرایط برگزاری دو دیدار لغو شده است و از جمله رقابت رو در روی شهرداری گرگان و ذوب آهن؛ دو تیمی که برگزارکننده فصل گذشته لیگ برتر طی چهار دیدار بودند. 
در مجموع آن دیدارها شهرداری گرگان صاحب برتری شد و موفق شد از قهرمانی خود دفاع کند. بدین ترتیب این تیم امسال با دو ستاره ای که روی لباس هایش هم دیده خواهد شد به دنبال هت تریک قهرمانی در لیگ بسکتبال است. برای دستیابی به این موفقیت گرگانی سایت احکامان حاتمی را در راس کادر فنی و نفراتی مانند محمد جمشیدی، رسول مظفری و کیوان ریاعی را در ترکیب بازیکنان شان حفظ کرده اند. گرگانی ها با جذب بهنام یخچالی لژیونر بازگشته از آلمان هم همچون سال گذشته بمب نقل و انتقالات را به نام خود ثبت کردند تا در کنار دو بازیکن خارجی که از نیمه نهایی فصل قبل در اختیار داشتند مطمئن تر به قهرمانی در پایان این فصل باشند. 
ذوب آهن هم همچون اکثر ادوار لیگ برتر و از جمله فصل گذشته با فرزاد کوهیان در مسابقات حاضر خواهد شد. این تیم که همچنان نفراتی مانند فرید اصلانی، سجاد مشایخی، ارسلان کاظمی و آرمان زنگنه را در اختیار دارد محمد حسن زاده را هم برای فصل جدید به خدمت گرفته تا شانس خود را برای نتیجه ای بهتر از نایب قهرمان بیشتر کند. 
آویژه صنعت هم از تیم هایی است که دیگر شرکت کنندگان در لیگ امسال باید روی آن حساب بازکنند. این تیم امسال هم با مربی خارجی در مسابقات شرکت می کند اما اینبار با «سرجان ایوانوویچ»، مشهدی ها سال گذشته دو بار در مرحله مقدماتی موفق به شکست سایت احکامام شدند و رد پای خود را در ناکامی این تیم به جا گذاشتند. این تیم با حفظ ترکیب کلی سال گذشته به دنبال این است که کمک کند با مربی جدیدش که نقطه قوتش بازی های خوب مقابل تیم های بزرگ است، نتایج بهتری به دست بیاورد. 
نبوغ اراک هم اگرچه تیم تازه وارد است اما نتیجه ای که در دیدار دوستانه مقابل تیم پرستاره شهرداری گرگان (۸۶ به ۸۳) به دست آورد، نشان می دهدکه تیم دست و پا بسته ای نیست. این تیم با حماد صامری وارد لیگ برتر شده است. صامری سال گذشته با هیات خوزستان به نتیجه بزرگی نرسید اما سابقه قهرمانی با نفت آبادان یادآور توانمندی های این مربی است که می تواند به تیمش منتقل کند. 
سایت احکامام هم اگرچه ناکام بزرگ فصل گذشته لیگ برتر بود اما همچنان نامی بزرگ در لیگ برتر و فصل جدید آن است، مربی فصل گذشته این تیم یعنی کامران جمشیدوند جایگزین سرمربی آن یعنی مصطفی هاشمی شده است. سایت احکامام امسال با ترکیب به نسبت جوانتری نسبت به همیشه در مسابقات شرکت دارد ضمن اینکه دیدارهای خانگی اش را به جای تهران در شهر قدس برگزار می کند. 
نفت آبادان هم امسال به لطف جابه جایی مدیریتی در باشگاه با علی توفیق در مسابقات شرکت می کند و قطعا به دنبال این است که تیمی قابل تحسین برای هوادارانش باشد. 
دیگر تیم های حاضر در لیگ امسال شاید به اندازه این تیم ها اسم و رسم بزرگی نداشته باشند اما تجربه نشان داده بعضا همین تیم ها نتایج بزرگی را رقم می زنند. 

برنامه دیدارهای هفته اول
در هفته اول مسابقات و به جز دیدار شهرداری گرگان با ذوب آهن اصفهان، رقابت صنایع هرمزگان با کاله آمل هم برگزار نمی شود. 
بدین ترتیب در این هفته از مسابقات چهار دیدار به شرح زیر برگزار خواهد شد:
* آویژه صنعت مشهد – نبوغ اراک * توفارقان تبریز- مس رفسنجان * مس کرمان – نفت آبادان * سایت احکامام تهران – رعد پدافند ایران  امیدوارم از خبر آغاز فصل جدید لیگ برتر بسکتبال بدون فینالیست‌ها و
نامداران
راضی بوده باشید.

آغاز فصل جدید لیگ برتر بسکتبال بدون فینالیست‌ها و
نامداران  در تاریخ ۲۰۲۲-۰۹-۲۹ ۰۲:۳۹:۵۹