آزادی ۳۲ نظامی اوکراین در تبادل اسرا با روسیه

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آزادی ۳۲ نظامی اوکراین در تبادل اسرا با روسیه به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از آناتولی، وزارت دفاع اوکراین از آزادی ۳۲ نظامی خود درپی تبادل اسرا با طرف روسی خبر داد.
بر اساس این گزارش، وزارت دفاع اوکراین روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تبادل شماری دیگر از اسرا انجام شد.
از سوی دیگر، «آندره یرماک» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در صفحه توئیتر خود اطلاعاتی را پیرامون تبادل اسرا اعلام کرد و افزود که ۳۲ نظامی اوکراینی به این کشور بازگردانده شدند.
وی با بیان اینکه در میان اسرای مورد تبادل برخی از نظامیان مفقودشده نیز حضور دارند، گفت: آنها در اماکنی که شاهد درگیری‌های شدید بود حضور داشتند، بیشتر آنها در شمار مفقودشدگان قرار گرفته بودند.
همچنین در چارچوب این توافق اجساد ۶۲ نظامی که در جریان جنگ کشته شدند هم تحویل اوکراین شده است.
این در حالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد: روسیه به هرگونه حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی خود پاسخ سختی خواهد داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: همانطور که رئیس جمهور روسیه (ولادیمیر پوتین) تاکید کرد، پاسخ کشورمان به تمامی حملات تروریستی و خرابکاری علیه زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی روسیه، از نظر گستردگی و در راستای سطح تهدیدات، سخت خواهد بود.
«تاتیانا ماسکالکووا» (Tatyana Moskalkova) کمیسر حقوق بشر روسیه در فروردین ماه گذشته اعلام کرده بود: اولین تبادل اسرای جنگی میان روسیه و اوکراین انجام شد.
کمیسر حقوق بشر روسیه در این خصوص گفت: ۹ نظامی روسیه با شهردار شهر «ماریوپل» اوکراین تبادل شده‌اند. امیدوارم از خبر آزادی ۳۲ نظامی اوکراین در تبادل اسرا با روسیه راضی بوده باشید.

آزادی ۳۲ نظامی اوکراین در تبادل اسرا با روسیه  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۲ ۰۲:۳۹:۱۶