آتش‌سوزی تاج سد مهاباد تکذیب شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آتش‌سوزی تاج سد مهاباد تکذیب شد به گزارش سوالات شرعی و احکام، سلیمان پاکزاد افزود: آتش سوزی محوطه تاج سد مهاباد به صورت کنترل شده توسط امور آب مهاباد و با هدف از بین بردن علف‌های هرز و جلوگیری از حوادث احتمالی صورت گرفته است. آتش‌سوزی تاج سد مهاباد تکذیب شد
وی تصریح کرد: خبرها و تصاویری که در فضای مجازی و برخی کانال‌های معاند مبنی بر آتش‌سوزی تاج سد مهاباد منتشر شده صحت ندارد و با هدف تشویش اذهان عمومی و بهره‌برداری به نفع دشمنان صورت گرفته است.
رئیس اداره نگهداری سد مهاباد هم حریق حاصل از علف‌های خشک و زباله‌های حاشیه تاج سد این شهر را برای تأسیسات سد بدون تهدید دانست.
خالد رحمانی اظهار داشت: هر سال در این فصل که ارتفاع آب سد به حداقل می‌رسد، زباله‌ها و علف‌های خشک شده در نزدیکی تاج سد توسط کارگران در منطقه‌ای جمع آوری و امحا می‌شود.
وی ادامه داد: امروز هم طبق روال عادی هر سال این اقدام برای تمیز نگه‌داشتن محوطه سد مهاباد انجام شد اما بخشی از علف‌های خشک شده نیز طعمه حریق شده که کارکنان آن را مهار کردند لذا خطری تأسیسات سد را تهدید نکرده است.
برخی از کانال‌های وابسته به گروهک‌های معاند در خبری دروغین مدعی شدند که توربین‌های سد مهاباد طعمه حریق شده و به احتمال زیاد دیوارهای سد ریزش پیدا می‌کند و بخشی از شهر مهاباد زیر آب خواهد رفت. امیدوارم از خبر آتش‌سوزی تاج سد مهاباد تکذیب شد راضی بوده باشید.

آتش‌سوزی تاج سد مهاباد تکذیب شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۱ ۰۲:۳۹:۲۸